Als ik een tapijttegel of een pvc-vloer bestel, kan ik met de rekenmodule de vierkante meters van mijn vloer uitrekenen. Bestel ik dan altijd genoeg?
A. Met de rekenmodule worden de vierkante meters uitgerekend. Het gekozen product wordt dan uitgerekend in verpakkingseenheden. 
Voorbeeld: U bestelt tapijttegels waarvan 5 m² in een verpakking zit. Uw vloeroppervlak is 32,1 m², dus worden 7 dozen van 5 m² geleverd. Totaal is dit 35 m².  Geadviseerd wordt om bij tapijttegels met ongeveer 4% snijverlies rekening te houden. In dit voorbeeld valt deze 4% 
(32,1 m² x 4% =1,29 m²) snijverlies binnen de marge van de 2,9 m² overgebleven tegels. 
Indien de hoeveelheid tegels die overblijven door de verpakkingseenheden minder is dan het berekende snijverlies, adviseren wij één verpakkingseenheid meer te kopen.
Neem bij twijfel contact met ons op. Dit kan via het “contactformulier” op deze site, email ([email protected]) of telefonisch (085-7500268).
 

Ik ben op zoek naar een bepaald type tapijttegel of pvc-strook, maar kan deze niet vinden op jullie site. Wat nu?
A. Neem in dit geval contact met ons op. Dit kan via het “contactformulier” op deze site, email of telefonisch. Wij kunnen dan altijd proberen het gewenste type te achterhalen of een alternatief te zoeken.
 

Kan ik de producten ook bekijken voor ik een bestelling plaats?
A. Ja, dat kan in onze showroom. Wij hebben een groot aantal producten in staalboeken ter inzage. Onze showroom is te vinden aan het Ommoordsehof 19 te Rotterdam. U bent maandag t/m vrijdag van 09:00 tot 16:30 uur welkom alleen op afspraak. Op feestdagen zijn wij gesloten. Wanneer u een gelegde voorbeeldvloer wilt zien raden wij u aan een vloerenwinkel te bezoeken.
 

Hoe kan ik u gemakkelijk bereiken?
A. Onze showroom is te vinden aan het Ommoordsehof 19 te Rotterdam. Dit is in de wijk Ommoord in de deelgemeente Prins Alexander. Indien u met de auto komt en in uw navigatiesysteem ons adres intoetst wordt u omgeleid naar de Terbregseweg. Let op!: de ingang van het Ommoordsehof aan deze zijde is tegenwoordig alleen een fietspad. U kunt het beste de President Rooseveltweg 751 invoeren. Dit is een benzinestation waarnaast de ingang van het Ommoordsehof zich bevind. Onze showroom bevind zich aan de voorzijde onder MyLife Rotterdam Terbregge. 
Met het openbaar vervoer zijn wij bereikbaar met de metro en de bus. Met metrolijn A stapt u uit bij eindpunt Binnenhof om vervolgens via de President Rooseveltweg te lopen richting het benzinestation. Ook buslijn 35 heeft haltes voor en na het benzinestation. Dit is halte Terbregseweg of halte Droogbloem. 
 

Hoe weet ik of mijn bestelling goed is aangekomen?
A. Als u uw bestelling definitief heeft geplaatst, komt deze bij ons per email binnen. Na verwerking ontvangt u van ons een bevestigingsmail met hierin de proforma factuur. Als u deze proforma factuur ontvangt is uw bestelling bij ons aangekomen. Meer informatie treft u aan op de pagina “Online betalen”.
 

Wat is een porforma-factuur?
A. Een proforma-factuur is een factuur die vooraf is opgemaakt om inzicht in de kosten te verkrijgen. Letterlijke betekenis is een factuur voor de vorm.
Deze factuur wordt vooraf in de bevestiging email van uw bestelling meegestuurd. U kunt deze controleren. Neem direct contact op als u hierop een fout constateer. Meer informatie treft u aan op de pagina “Online betalen”.
 

Hoe weet ik of mijn betaling in goede orde is ontvangen?
A. U ontvangt van ons een bestelstatus update waarin dit is vermeld. U kunt ook uw bank checken.

Als mijn bestelling wordt bezorgd, waar wordt het dan neergezet?

A. Dit hangt af van uw thuis situatie en de behulpzaamheid van de bezorger. In principe wordt een bestelling geleverd achter de eerste deur. Woont u in een flat, dan zal dit in de hal van de entree zijn. Bij een eengezinswoning in de gang, etc.
Zorg er voor dat de geleverde producten plat bewaard worden om krom trekken te voorkomen.
 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?
A. Dit kunt u aangeven bij uw bestelling. De bestelling staat dan klaar bij onze showroom. U wordt gebeld wanneer de bestelling gereed is voor afname. 

Waaraan moet de ondervloer voldoen?
A. De ondervloer dient blijvend droog, glad, schoon, druk- en vormvast te zijn.
  

Zijn pvc-stroken of tapijttegels nadat ze op de vloer zijn bevestigd nog los te halen of te vervangen bij beschadiging?
A. Dit kan, maar doe dit met uiterste zorg. De geëgaliseerde ondervloer kan beschadigen en zal dan moeten worden gerepareerd. In de meeste gevallen komt de strook er zonder problemen uit. Een nieuwe kan er dan in terug worden geplaatst. Let wel op dat deze niet boven de overige stroken uitkomt. Tapijttegels kunnen in 99% van de gevallen probleemloos worden uitgewisseld. 
Advies: bewaar van een gekocht product het restant. Kleurverschillen in diverse leveringen worden hiermee voorkomen.
 

Kunnen pvc-stroken worden aangebracht op een vloer met vloerverwarming?
A. Ja dit kan als de vloer verder glad is afgewerkt. Wij adviseren altijd eerst de vloer te reinigen, te primeren en te egaliseren. Dit is nodig voor de hechting van de lijm.
 

Kunnen pvc-stroken rechtstreeks op een anhydriet afgewerkte gladde vloer worden aangebracht?
A. Nee. Een anhydriet afgewerkte vloer neemt geen vocht op. Wij adviseren de vloer eerst open te schuren en te stofzuigen. Hierna primeren en egaliseren. De egaline zorgt voor de hechting van de lijm. Anders is de kans groot dat de aangebrachte vloer los komt te liggen.
 

Mogen pvc-stroken op een etage worden aangebracht, b.v. in een flat/appartement met onderburen?
A. Dat kan. PVC isoleert en ligt vast op de vloer. Verder moeten dezelfde richtlijnen worden aangehouden als met parket, laminaat of een andere harde vloerbedekking. Er bestaat een kans dat u een ondervloer moet gebruiken bij een PVC vloer. Deze vindt u ook in onze webshop.
Raadpleeg voor advies en de voor uw woning gehanteerde norm de wooncorporatie in geval van een huurflat of de bewonerscommissie van een vereniging van eigenaren in geval van een koopflat.